Casos d'empresa Casos d'empresa
"Hem fet un tomb estratègic en favor de productes d'ambientació d'espais reduïts"
"Hem fet un tomb estratègic en favor de productes d'ambientació d'espais reduïts"

Anònim
Temps aproximat de lectura: 5 min.

Per fer front als efectes de la globalització, l'empresa de transformació de termoestables i termoplàstics Combakett SL −PIME de 10 treballadors creada el 1995 a Santa Coloma de Cervelló− , va fer una aposta per un producte innovador que van desenvolupar. És així com l'any 2001 van presentar el prototipus d'Ambicar, el primer ambientador elèctric per a cotxe, que van patentar a nivell internacional i van començar a comercialitzar el 2004. L'èxit d'aquest producte, que es ven també a Anglaterra, França, Itàlia, Àustria, Alemanya, República Txeca, Eslovàquia i Estònia, va portar l'empresa a facturar 1 milió d'euros l'any 2005, un 40% provinents de l'ambientador. Això els va fer replantejar-se el negoci i fer un gir estratègic en favor de productes d'ambientació d'espais reduïts. Van rebre un ajut de Noves Oportunitats de Negoci d'ACC1Ó per elaborar un pla de negoci a 5 anys que els pot dur a obrir mercat a la resta d'Europa, i a mitjà termini, als Estats Units d'Amèrica i a l'Amèrica Llatina. La previsió és de facturar en 5 anys 6 milions d'euros a nivell estatal i 13 a nivell internacional.

Idees Força:

 

>> "Cal fer estudis de mercat i proves amb clients potencials abans de comercialitzar un producte; primer es fa de manera selectiva, distribuint-lo al mercat domèstic (estratègia de distribució selectiva)."

 

>> "Fer un gir estratègic vol dir canviar una mica la cadena de valor; si abans amb la divisió industrial ens dedicàvem bàsicament a la producció, ara som més forts en la fase d'investigació i recerca i en la de comercialització i distribució."

 

>> "L'entorn avui en dia canvia de manera molt ràpida i ens hem de replantejar la nostra situació i els nostres productes de forma continuada. S'han de fer plans a curt, mig i llarg termini però gestionant-los sempre amb temps."

 

>> "Tenint en compte que el mercat és globalitzat i que s'ha de començar a tenir envergadura, potser és bo que les PIMES catalanes comencem a sortir a fora, que col·laborem i que busquem recursos que no només siguin propis."

 

Conceptes Clau:

 

Cadena de valor: model teòric que permet descriure el desenvolupament de les activitats d'una organització empresarial generant valor al client final.

 

Pla de negoci: document de planificació que especifica un projecte empresarial, incloent el model de negoci, la descripció del producte o servei, l'anàlisi del mercat i la competència, el pla comercial i de màrqueting, el pla d'operacions, l'organització i el pla financer.


Distribució selectiva: estratègia per donar una major rellevància a les accions de distribució d'un producte, utilitzant un nombre reduït d'intermediaris.

automocio@anella.cat
Imprimir la notícia

Enllaços relacionats
Web d'Ambicar[Visitar enllaç]
Cas empresarial del diari AVUI: Combakett[Visitar enllaç]
Per reproduir correctament aquest contingut és necessari instal·lar el programari Adobe Flash Player. Si us plau, baixeu-vos l'última versió, només us requerirà uns instants.