Articles del sector Articles del sector
Per què no arrenca el vehicle elèctric?

Per què no arrenca el vehicle elèctric?



[24/02/2012], Anònim
Font: Sostenible.cat
Temps aproximat de lectura: 4 min.

La jornada Vehicle elèctric. Una indústria del segle XXI per a una mobilitat eficient i sostenible celebrada al Centre Tecnològic Leitat de Terrassa ha posat damunt la taula els obstacles i dificultats que impedeixen una implantació més ràpida dels vehicles elèctrics. La principal conclusió és que, malgrat el retard inicial, la irrupció del vehicle elèctric és inexorable i acabarà per fer-se sentir de manera positiva en un nou concepte de mobilitat i en diversos sectors econòmics: industria auxiliar de l'automoció; material elèctric; i distribució d'energia. La jornada ha estat organitzada per l'Ajuntament de Terrassa, Red Eléctrica de España, Red Innpulso, i Orbital 40.

El 2011 es van vendre a Espanya uns 800.000 automòbils però només 380 eren elèctrics i uns pocs milers híbrids. La indústria té opinions diverses respecte a aquestes dades. Segons Fermín Soneira, gerent de desenvolupament de vehicle complet de SEAT, "els avantatges d'aquests vehicles encara són poc tangibles per als clients i els desavantatges ho són molt". La visió de SEAT -i en general del grup Volskwagen- és que la fase de transició a la mobilitat elèctrica ha començat però serà lenta. Estimen que el 2020 els vehicles elèctrics suposaran només un 5% de les vendes.

En canvi, el representant de Nissan, Javier Redondo creu que la velocitat d'implementació en els propers anys serà molt més ràpida del que podien fer pensar les xifres actuals. En la seva opinió "el repte tecnològic no és només de nosaltres els fabricants". Redondo ha manifestat que "a la forta aposta industrial ha de correspondre una aposta de les administracions en l'impuls de les infraestructures necessàries per a la mobilitat elèctrica".


El factor urbà clau
Entre les incerteses per als potencials compradors, destaca la duració de les bateries que proporciona als vehicles una autonomia d'uns 170 km sense haver de recarregar. En aquest terreny hi ha dues vies de solució: la millora de les bateries o la introducció de sistemes de recàrrega ràpida o de substitució de bateries com l'ideat per Better Place. Aquesta última possibilitat ja està a l'abast, mentre la primera avança més lentament.

 

(...)

 

automocio_anella@acc10.cat
Imprimir la notícia

Enllaços relacionats
Llegiu l'article complet a la web de Sostenible.cat[Visitar enllaç]